marți, 23 martie 2010

Guvernanți de neînțeles

Declarație politică

Atunci când am aflat că PDL şi PSD vor prelua puterea în România, am ştiut că va fi greu. Va fi greu pentru cetăţenii României, va fi greu pentru comunităţile locale, va fi extrem de dificil pentru marile companii, dar şi pentru IMM-uri. Toţi aceştia se află descoperiţi în faţa crizei economice ce loveşte acum şi România, în condiţiile în care guvernul pare lovit de amorţeală în reacţii.
M-am gândit că problemele oamenilor nu au coloratură politică şi că Bihorul va găsi un sprijin nu numai în parlamentarii PNL, ci şi în cei care gestionează programele de dezvoltare de la nivel central.
Pot spune, cu regret, că m-am înşelat: nici unul dintre amendamentele la buget care aveau acest subiect nu au fost acceptate. Degeaba am argumentat că avem nevoie de continuarea investiţiilor în infrastructură, în turism, în şcoli şi biserici – nu a contat. A contat doar faptul că veneau din partea liberalilor, iar consemnul de la partid era să se respingă tot! S-au respins de fapt şansele pentru sute de comunităţi de a avea o viaţă mai bună.
O altă dezamăgire majoră o reprezintă maniera în care Ministerul Turismului gestionează programele strategice pe acest domeniu. Am auzit despre transformarea Bucureştiului în staţiune balneară, despre ţinta de 10% din PIB pentru turism în 2010, precum şi despre alte proiecte extrem de generoase, dar foarte vagi. Cu toate acestea nu am auzit pronunţându-se nici un cuvânt despre promovarea turismului tradiţional şi despre activarea altor zone de interes, aşa cum ar fi judeţul Bihor.
Este regretabil faptul ca până acum România nu a văzut un plan concret de măsuri anticriză, dar și mai nociv este faptul că actualul Guvern nu a impus în discuţia publică un set de măsuri strategice de promovare a valorilor pe care România le deţine deja.


Senator Cornel POPA
02.03.2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu