marți, 23 martie 2010

Impozitul foarfecă

Declaraţie politică

Stimaţi colegi,

Declaraţia mea de astăzi se referă la deja celebrul impozit forfetar, pe care îl vor plăti firmele pe cifra de afaceri. L-am numit, fără să exagerez, „impozitul foarfecă” , impozitul care va tăia viitorul micilor afaceri.
Aş dori să-mi îngăduiţi să demonstrez afirmaţia, întocmai ca la şcoală:
- Economia românească trebuie stimulată
- Firmele mici şi mari din România reprezintă economia ţării
- Un impozit forfetar pe vreme de criză, când multe societăţi comerciale şi-au declarat suspendarea activităţii sau sunt în faliment – este o măsură care nu numai că nu stimulează economia, ba chiar îngroapă, pur şi simplu, firmele românești.

Concluzie:
Economia ţării va fi chinuită, sugrumată şi, în cele din urmă, îngropată cu victimele sigure ale „impozitului foarfecă”.

Onorabili colegi, mi-ar plăcea să spun, cu satisfacţie, ca la o problemă şcolară de matematică: quod erat demonstrandum, adică am demonstrat ceea ce era de demonstrat. Mi-e teamă, însă, că aici avem o problemă de logică. Logica guvernanţilor noştri în legătură cu ceea ce ar trebui să însemne salvarea României din criză.
Eu înţeleg disperarea acestora, dar refuz să fiu de acord cu decizii disperate care în loc să rezolve o problemă, nasc altele mult mai mari.

Citeam zilele trecute în presă părerea specialiştilor în economie despre noul impozit şi am reţinut o expresie: „preistoria economiei”. Astfel descriau ei perioada din care pare desprins acest nou bir. Tot presa a accentuat efectele impozitului, respectiv faptul că în luna aprilie au fost depuse la Registrul Comerţului peste 5.700 de solicitări de suspendare temporară a activităţii, de dizolvare şi de radiere. Mulţi dintre administratorii firmelor care au solicitat acest lucru s-au grăbit să scape de afaceri înainte de 1 mai, dată de la care se aplică impozitul forfetar.

Aşadar, domnilor guvernanţi, aveţi în vedere că ţara asta trebuie să şi trăiască.
În măsura în care vă doriţi să mai aveţi ce guverna, faceți-vă datoria sau, dacă aceasta este peste puterile dumneavoastră, plecați pentru că nu există cale de mijloc.

Vă mulţumesc!

Senator Cornel Popa
7.05.2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu