marți, 23 martie 2010

Tarlaua domnului Boc

Declaraţie politică


Stimaţi colegi,

Mâine, 23 iunie, se împlinesc 8 ani de la adoptarea ”Declaraţiei de la Oradea”, semnată de parlamentari şi preşedinţi de consilii judeţene din judeţele Bihor, Cluj, Harghita, Maramureş, Mureş, Satu Mare şi Sălaj, precum şi din judeţele Hajdu-Bihar şi Szabolcs-Satmar-Bereg dinUngaria. Acest act de voinţă colectivă cerea introducerea autostrăzii Borş-Oradea-Braşov în ”Programul prioritar de construcţie a autostrăzilor din România”.
Am crezut în această idee încă din prima zi în care i-am înţeles necesitatea şi urgenţa. Chiar dacă nu mulţi m-au încurajat la început şi chiar dacă, după aceea, mulţi si-au arogat meritele acestei viziuni, nu am abandonat şi mi-a asumat responsabilitatea de a transforma acest proiect în realitate.
După doi ani de repetate demersuri, am reuşit să determin guvernul PSD de atunci să se ralieze spiritului acestei declaraţii şi să ia în considerare ceea ce au cerut reprezentanţii ardelenilor în acea zi, la Oradea. Iar, ulterior, a fost semnat contractul cu Bechtel şi s-au demarat lucrările efective de construcţie a autostrăzii, ce primise deja numele de ”Transilvania”.
Din păcate, în loc să fie un moment de sărbătoare, ziua de mâine va fi una tristă. Dl Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, în cârdăşie cu premierul Emil Boc, au luat decizia de a ciopârţi autostrada ”Transilvania” şi a o transforma în autostrada Cluj – Bucureşti. Sfidând orice logică, cei doi au decis ca lucrările să continue doar pe tronsonul 2, cel din mijlocul autostrăzii, adică cel din judeţul premierului. Probabil, dl Boc vrea să se poată lăuda, într-o viitoare campanie pentru primărie, că a dat municipiului Cluj-Napoca şi o ”autostradă de centură”.
După ce Guvernul Tăriceanu a alocat 579 milioane Euro lucrărilor la tronsoanele 1 şi 2, Guvernul Boc decide acum să arunce toţi aceşti bani pe Apa Sâmbetei. Şi asta doar pentru realizarea unor obiective electorale mărunte.
Fie premierul de azi al României, împreună cu ministrul Transporturilor, sunt rău intenţionaţi, fie nu înţeleg că oprind finanţarea pentru tronsonul 1, aduc numai pierderi la Bugetul ţării şi, nicidecum economii, aşa cum pretind. Oprirea finanţării înseamnă că lucrările făcute în toţi aceşti ani se vor degrada şi vor trebui cheltuiţi alte milioane de Euro pentru a fi refăcute la standardele necesare. În plus, oprirea finanţării aduce şi penalităţi de alte milioane de Euro pentru nerespectarea contractelor încheiate cu constructorii.
Eu cred că dl Boc e rău intenţionat şi că nu îi pasă câţi bani publici cheltuie pentru a-şi realiza scopurile personale. Numai aşa îmi pot explică decizia aberantă de a construi o autostradă de la mijlocul ei. Numai aşa îmi pot explică tupeul de a finanţa doar ”tronsonul Boc” şi a justifica alegerea lui prin necesitatea economiilor. Numai aşa îmi pot explica faptul că, deşi era acum 8 ani deputat PD de Cluj, dl Boc nu a binevoit să semneze Declaraţia de la Oradea, necatadicsind să vină în acea zi la Oradea, asemeni celorlaţi 31 de semnatari.
Felicitări, domnule prim-ministru! În timp ce Ungaria a ajuns cu autostrada la graniţa noastră de la Borş, dumneavoastră, în loc să continuaţi treptat de acolo infrastructura de transport europeană, ne ”povestiţi” că e mai bine să facem o autostradă care să lege două tarlale de câmp izolate.


Senator Cornel Popa
22.06.2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu